...skjer det av og til noe på hobbyfronten.

For det meste er det garn og strikkepinner som er i aktivitet, men av og til hender det at heklekroken kommer frem. Noen ganger finner jeg frem papir og pynt også, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske.

Symaskinen, stakkar.. den står i en krok og støver ned. Kanskje det er på tide å finne den frem igjen?



søndag 5. oktober 2014

April, ja... Nå er det oktober.

Jeg velger meg april het det forrige innlegget, og det sier jo bare sitt om hvor flink jeg har vært til å oppdatere her. Nå har jeg ikke vært så voldsomt flink til å strikke like mye hver måned heller, så det er kanskje en naturlig konsekvens. September kom og gikk, og det jeg fikk ferdigstilt var en 3 gram tung kjole til Monster High-dukka til jentungen. Ja -en av dukkene da, tror hun har 13-14 stykker.

Så nå kjenner jeg at jeg er litt stresset. Jula nærmer seg med stormskritt, og planen var å redusere garnlageret mitt ved å strikke julegavene i år. Litt har jeg fått unna da -fire par grytekluter er jo litt. Problemet er at bomullsgarnlageret ikke minker engang.


Litt ensporet i mønstervalg, men jeg liker fasongen disse gryteklutene får. Dobbelt bomullsgarn fra Søstrene Grene  gjør at de er myke og gode samtidig som de er tykke. Tror jeg må strikke noen slike til oss selv også med tid og stunder. Først må jeg bare få unna et par -tre julegaver til.

Det jeg er mest glad for å ha fått ferdig er likevel to ufoer.

Her snakker vi årgangssjal. Det tok meg to år å få unna Hitchhikeren i Wollmeise (det øverste). Det nederste er heklet i Drops Classic alpaca, og det garnet har til og med gått ut av produksjon. Påstartet i 2009, ferdigstilt i 2014. Jepp, men nå er de ferdige og jeg har fått unna ting som har ligget og irritert samvittigheten min lenge.

Nå er det tilbake til julegavestrikken. Tror ikke jeg får unna alle planene mine i år heller, men jeg prøver i alle fall litt til før jeg gir opp ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar