...skjer det av og til noe på hobbyfronten.

For det meste er det garn og strikkepinner som er i aktivitet, men av og til hender det at heklekroken kommer frem. Noen ganger finner jeg frem papir og pynt også, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske.

Symaskinen, stakkar.. den står i en krok og støver ned. Kanskje det er på tide å finne den frem igjen?



onsdag 30. april 2014

Jeg velger meg april...

som måneden der alle gode forsetter går i vasken *fniser*.

Jeg har nemlig handlet garn. Mye garn...





Jepp, garnsmellen ble kraftig. En stakket liten tur til Sortland, og vips hadde lageret mitt økt med 1700 gram garn. Det er nesten så jeg skjemmes, men bare nesten...

Herlighetene her er da 10 hesper med Hifa Ask. Jeg har fått det for meg at jeg har lyst på sinnasaujakke. Da kjøper man garn. Om jakken blir strikket får vi komme tilbake til -jeg har i alle fall garnet.

Her er også to hesper med sokkegarn fra Hifa (det oransje). Husker ikke om det het Fjell eller Fjord, jeg. Får komme tilbake til det ved en senere anledning.

I tillegg ble det tre nøster Lett Lopi til tovavotter. Tror egentlig det holder med to, men tenk om det er for lite.. Ja, da tar man ett til for å være sikker. Jeg ser muligheter for stripevotter her et sted i fremtiden.

Og siden jeg nå visstnok skal bli tante en gang i løpet av sommeren måtte jeg ha litt mer fargerikt babygarn. Syv nøster bør holde til litt av hvert.

Det er ingen tvil om at garnlageret mitt altså ikke har krympet denne måneden!

Jeg har dog strikket litt, så tallene er ikke så himla gærne. Et babyteppe har kommet av pinnene og veide den nette sum av 234 gram. Bilde har jeg ikke enda. Planen er å få det vasket og blokket før jeg fester de siste trådene, sånn at jeg kan være sikker på at de holder seg på plass.

Ellers har jeg strikket månedens lue, Slouched Tuva Hat i Peruvian Highland Wool fra 123knit.com. Likte både garn og det ferdige resultatet, så det blir sikkert kjøpt mer slikt garn senere. Ja, når jeg har fått kontroll på garnmengdene som alt truer med å ta over huset, altså...


Bomullsgarnet har også fått bein å gå på. To nøster Drops Merino Soft ble forvandlet til grytekluter:
Fem gram garn hadde jeg igjen da begge var ferdige. Greit slankeprosjekt siden det fløy ut 95 gram, men det var ikke så behagelig å strikke med dobbel tråd.

Ellers har jeg i et svakt øyeblikk kjøpt to poser med smånøster i acryl på en Sverigetur. Planen var å strikke dukkeklær, og nå var det på tide å komme i gang med det. Det første resultatet ble en kjole til Barbiedukka:
Og resten? Jeg tror det må ligge og modne litt til ;)





1 kommentar:

  1. Godt at gryteklutene ble ferdig. Vil jo helst ikke mase vet du... :-)
    Camilla

    SvarSlett