...skjer det av og til noe på hobbyfronten.

For det meste er det garn og strikkepinner som er i aktivitet, men av og til hender det at heklekroken kommer frem. Noen ganger finner jeg frem papir og pynt også, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske.

Symaskinen, stakkar.. den står i en krok og støver ned. Kanskje det er på tide å finne den frem igjen?



søndag 2. mars 2014

Det er ikke viljen det kommer ann på

når jeg legger planer for nye strikketøy... Fullføringsevnen, derimot. Den tror jeg ikke vi skal snakke så innmari høyt om. Noen ganger er det kjekt at hukommelsen ikke er verdens beste.


Samtalen hjemme gikk omtrent som følger:
Meg: Huff, Kari har lagt ut oppgaven for mars i garnslankinga. Det gjelder å bli kvitt ufoer (uferdige objekter).
Mannen: Ja, det må jo gå bra -du har jo nok å velge i.
Meg: Nei, jeg har ikke såå mange. Jeg gjorde ferdig to sist uke, og jeg kastet jo flere før jul.
Mannen: Du finner sikkert noen til.

(Hva i alle dager mente han med det??)

Inspirert av muligheten til å bevise at jeg ikke har så mange halvferdige prosjekter liggende, begynte jeg gravearbeidet i de nærmeste boksene. Hva jeg fant?

 Fra venstre mot høyre: En babyjakke som mangler ermer og montering, en halvferdig nøstebarndress i 3-6 måneder (hun som skulle ha den har akkurat fylt 3), selbuvotter, Hitchhiker (sjal), fiskelue, to kluter, en snirkelsnurk (til ovennevnte treåring), et håndkle (uvenngarn), en hodeløs bamse (samme levering uvenngarn), en kattevott, Umaro og erme på en genser.

Her finner vi en mariusvest til mannen (mønsterstrikk på vranga tok motet fra meg) Ei kofte til meg selv, ei monsterbukse uten bein og en stripekjole fra tiden da minsta gikk i barnehagen (nå går hun i fjerde klasse)

Og sist, men ikke minst: 11 par påbegynte sokker. To par har en ferdig sokk, resten er det enda første sokk som strikkes ikke strikkes på.

I tillegg har jeg et heklasjal som jeg ikke orket lete frem, et par hekla votter som er halvferdige, ei fanalue og Eiku. Sistnevnte hadde jeg store planer om å strikke videre på i helga, men...

33 UFOer funnet etter litt grovleting i løpet av et kvarter. Mens jeg sitter her og skriver, kommer jeg også på at jeg har glemt en boks der jeg vet at det ligger noen påbegynte prosjekter. De har det godt og varmt i boksen, og greier sikkert å vente litt til *ute av syne, ute av sinn*

På pinnene nå? Ei lue (marslua i alongen på Hobbyboden) og et babyteppe. Kan jo ikke risikere at de blir ufoer...

2 kommentarer:

  1. Ojda, sånn kan det gå! *fnis* En pen samling det der. Du finner sikkert noen små grønne menn bak sofaen også. For hvor skulle ellers UFO-invasjonen komme fra? ;)

    Litt imponert at du har nok pinner jeg, spesielt til alle de sokkene.

    SvarSlett
  2. He, he, jeg trøster meg med at ALLE kreative strikkere har UFO-er. Jeg orker ikke lete fram alle mine. Og stadig klør jeg i fingrene etter å starte på noe nytt.
    Men du har en pen samling. Kanskje er det håp hvis vi har en UFO-måned til.

    SvarSlett