...skjer det av og til noe på hobbyfronten.

For det meste er det garn og strikkepinner som er i aktivitet, men av og til hender det at heklekroken kommer frem. Noen ganger finner jeg frem papir og pynt også, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske.

Symaskinen, stakkar.. den står i en krok og støver ned. Kanskje det er på tide å finne den frem igjen?



mandag 31. mars 2014

Eiku

Jeg har endelig fullført Eiku. Sjalet har vært på pinnene i litt over et år, så det var jaggu på tide. Godt fornøyd med dette:


Fargen er passe mørk oransj, og det morsomme er at jeg aldri har vært glad i oransj i det hele tatt. Plutselig innså jeg at det var en fin farge, og dermed ble det flere oransje ting på pinnene.

Endelig ble det ferdig, og for en gangs skyld har jeg strikket noe som er bare mitt. Enda en fordel med oransj -ingen av ungene synes fargen er fin. *hadde det bare vært lilla* sa eldste datter. *hadde det bare vært gult* sa yngste datter. Nei, det er verken lilla eller gult (selv om jeg liker de fargene også). Det er oransj, og det er mitt. Strikket i Hverdags -en blanding av ull og alpaca. Mykt, godt og -har jeg sagt det før?- bare mitt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar