...skjer det av og til noe på hobbyfronten.

For det meste er det garn og strikkepinner som er i aktivitet, men av og til hender det at heklekroken kommer frem. Noen ganger finner jeg frem papir og pynt også, men det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske.

Symaskinen, stakkar.. den står i en krok og støver ned. Kanskje det er på tide å finne den frem igjen?



fredag 14. mars 2014

Her er det bare å resignere

og ta bildene i vinduskarmen.
Det er uvær i Nord-Norge om dagen. Først kom ekstremværet Jorun med regn og vind, og ikke før hadde hun reist videre før ekstremværet Kyrre kom følgende etter. Kyrre har så langt hatt med seg både vind, regn og snø, og dermed er det ikke fristende å ta med seg strikkaproduktene ut for å få bilder i naturlig lys.
Ei hel uke har jeg ventet på finværet nå, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke orker vente lengre. Ja, ikke at jeg tror jeg kan gjøre noe med været, men jeg kan resignere og gå for vinduskarmbilder. Kanskje finværet kommer når jeg ikke venter mer?

Først ut denne måneden er fra luealongen på Hobbyboden. Mønsteret er Sockhead Hat og garnet er et nøste Zauberball i blånyanser. Garnet kommer i 100 gramsnøster og det gikk nøyaktig 70 gram med til denne lua. Den ble litt mer baggy enn jeg egentlig likte, så om jeg skulle strikke den flere ganger ville den blitt kortere.

I Ingen Bønn-alongen er månedsoppgaven å få unna noen UFOer. Som tidligere vist har jeg "et par" slike. Her er en ferdig: Klut i Paris -to nøster og passe til gulvklut på kjøkkenet. Det dukker alltid opp en og annen klissete flekk på gulvet, og da er det greit å ha kluten i nærheten. For ikke å snakke om at jeg nå har en UFO mindre enn før.


 Neste UFO ut ble ei lue i Fanamønster. Denne er strikket i Alfa og ble tykk og varm. Litt liten til oss her i huset, men det er alltid noen som har mindre hode enn oss. Syntes den ble så "slapp" med oppgitte pinnemål, så derfor ble den litt mindre og strammere enn det mønsteret la opp til. Mønsteret finnes for øvrig hos Sandnesgarn her.

Det går fremover i garnslankinga om ikke annet. Nå har jeg strikket opp et halvt kg mer enn jeg har kjøpt, så foreløpig ser det greit ut i statistikken. Hadde jeg bare ikke hatt så lyst til å handle hadde dette vært perfekt...

3 kommentarer:

  1. Vinduskarmen er flittig brukt til bilder her i huset også. Heldigvis alltid fint vær inne. ;)

    Luen ble flott den. Hva med å brette vrangborden dobbel innover og neste den fast, da blir den både kortere og dobbel over ørene.

    Stor og god klut, og fin Fanalue. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det glemte jeg å skrive: Vrangborden er faktisk brettet dobbelt her, så egentlig er den enda lengre enn bildet viser :)

      Slett
  2. UFOhaugen blir jo mindre da. Regner med du får unna et par neste måned også og da ser det jo straks bedre ut.
    Camilla

    SvarSlett